Functionaliteiten
Gebruikersgroepen
De gebruikers van een intranet-omgeving zijn onderverdeeld in groepen, waarin leden van de groep met elkaar kunnen communiceren. Zo kunnen er bijvoorbeeld groepen worden aangemaakt voor afdelingen, projectgroepen of commissies. Per groep kunnen de rollen en rechten worden ingesteld. Zo kan worden bepaald wie er toegang heeft tot de groep en welke rechten een gebruiker binnen een groep heeft.
Tijdlijn
Op de tijdlijn worden activiteiten binnen een groep op chronologische volgorde getoond. Zo kan een gebruiker snel zien wat er sinds zijn vorige bezoek is gebeurd in een groep. Een gebruiker kan filters instellen in zijn tijdlijn om te bepalen welk type activiteiten er wel en niet worden getoond. Tevens kunnen medewerkers tekstberichten op de tijdlijn plaatsen om snel iets te delen met collega’s.
Nieuws
Op hoofdniveau en binnen groepen kunnen nieuwsberichten worden geplaatst. Met behulp van deze functionaliteit kunnen nieuwsberichten vanuit verschillende niveaus van de organisatie gepusht worden naar de voor dat bericht relevante medewerkers.
Documenten
Met deze module kunnen gebruikers documenten met elkaar delen. Gebruikers kunnen mappen aanmaken en bestanden uploaden en deze vervolgens delen met collega’s. Op die manier hebben collega’s altijd beschikking tot de meest recente versie van een document. Eventueel kunnen oudere versies van documenten opgeslagen blijven.
Collega's
Gebruikers kunnen persoonlijke informatie delen met collega’s, zoals e-mailadressen, telefoonnummers, hobbies, sociale media, etc. Per veld kan worden ingesteld wie deze informatie mag zien (niemand, zelfde groep, alle users). Zo kan een gebruiker bijvoorbeeld instellen dat iedereen zijn geboortedatum mag zien, maar dat het geboortejaar voor niemand zichtbaar is. Gebruikers kunnen tevens blogberichten plaatsen op hun persoonlijke pagina. In het smoelenboek kunnen gebruikers snel zoeken naar collega’s.
Zoekfunctie
Het intranet biedt standaard een uitgebreide zoekfunctie, waarmee gebruikers kunnen zoeken naar collega’s, documenten en nieuwsartikelen. De zoekfunctie houdt rekening met de rechten van een gebruiker, zodat er alleen resultaten worden weergeven die van toepassing zijn voor de betreffende gebruiker. De zoekfunctie zoekt ook in de inhoud van bijvoorbeeld PDF- en Word documenten, zodat een gebruiker snel een document kan vinden. Bovendien maakt de zoekfunctie gebruik van “fuzzy matching”, zodat kleine afwijkingen in de zoekterm en het zoekresultaat automatisch worden gecorrigeerd. Bijvoorbeeld, de zoekterm “melitus” geeft een resultaten met “Mellitus” ook terug.
Reacties
Gebruikers kunnen reageren op tijdlijn-berichten, nieuws, documenten en pagina’s. Hiermee wordt het intranet een interactief platform.
Pagina's
In het intranet kunnen (landings-)pagina’s worden aangemaakt, waarop informatie in de vorm van tekst en media kan worden geplaatst. Het paginamenu kan hiërarchisch worden opgebouwd. Aan een pagina kunnen ook bijlagen worden toegevoegd.
Formulieren
Vanuit een geïntegreerde formuliergenerator kan de redactie eenvoudig zelf formulieren samenstellen en plaatsen. De ingevulde formulieren worden in het systeem opgeslagen en kunnen ook gemaild worden.
Chatfunctie
Gebruikers kunnen chatgroepen aanmaken, waarin zij met elkaar kunnen chatten. Een chatgroep wordt in een nieuw venster geopend en kan dus open blijven staan als de gebruiker de pagina verlaat.
Responsive design
Het intranet is zo ontworpen, dat het op zowel desktopcomputers als mobiele- en tablet devices goed werkt. Afhankelijk van de grote van het scherm wordt de blokindeling van pagina’s optimaal ingedeeld. Ook worden filmpjes en afbeeldingen automatisch omgezet naar verschillende formaten, zodat de gebruiker het formaat te zien krijgt dat het beste op zijn device te bekijken is.
Applicatie koppelingen
Het intranet kan gekoppeld worden met allerlei andere applicaties. In combinatie met IDM / SSO kan er zelfs voor worden gezorgd dat een gebruiker direct is ingelogd in een externe applicatie.
Design op maat
De frontend is niet gebonden aan een vast template waardoor we een grote mate van flexibiliteit hebben. We kunnen het Open Intranet daardoor in uw bestaande design opmaken.
Inclusief hosting en updates
Het intranet wordt door ons in de cloud gehost. Wij zorgen ervoor dat het intranet altijd beschikbaar is en dat de software up-to-date is.
Mobiele versie / App
Het intranet is altijd beschikbaar op je mobiele telefoon. Optioneel wordt ook een native app geleverd waarin berichten gelezen kunnen worden.
Helpdesk
Onze helpdesk is beschikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00
Prijs per user / mnd
Small
Medium
Large
Extra Large
Extra Extra Large
Enterprise
€
1,-
€
0,95
€
0,90
€
0,85
€
0,80
€
0,75
Aantal gebruikers
0-100
100-500
500-1000
1000-2000
2000-5000
5000+
Implementatiekosten
€ 4.800,-
€ 5.760,-
€ 6.720,-
€ 7.680,-
€ 8.640,-
€ 9.600,-
Small
€
1,-
Aantal gebruikers
0-100
Implementatiekosten
€ 4.800,-
Medium
€
0,95
Aantal gebruikers
100-500
Implementatiekosten
€ 5.760,-
Large
€
0,90
Aantal gebruikers
500-1000
Implementatiekosten
€ 6.720,-
Extra Large
€
0,85
Aantal gebruikers
1000-2000
Implementatiekosten
€ 7.680,-
Extra Extra Large
€
0,80
Aantal gebruikers
2000-5000
Implementatiekosten
€ 8.640,-
Enterprise
€
0,75
Aantal gebruikers
5000+
Implementatiekosten
€ 9.600,-